Néhány tudnivaló a FIVA minősítésről
A Magyar Veteránjárműves Szövetség, mint a FIVA nemzeti képviselete, 2001. óta jogosult FIVA minősítés elvégzésére. Ezzel a jogosultságával 2007. óta él és a mai napig közel 900 jármű kapott ilyen bizonyítványt.
A FIVA azonosító kártya 10 évig érvényes, így 2 teljes 5 éves ciklust foglal magában.
Az összes jelentősebb FIVA rendezvényen illetve versenyen részvételi feltételként szabják a FIVA azonosító kártya meglétét.
A 10 éves érvényességre való tekintettel a minőségi követelmények a hazai minősítési elvárások felső kategóriája elvárásaival azonosak, a minősítés menete és módszertana a hazainak egyébként megfelel.
A minősítés díja 320 Euró, kedvezmény MAVAMSZ tagság függvényében igényelhető.
További információt a MAVAMSZ titkárságán kaphat: 06/1-320-2057 mavamsz@mavamsz.hu
A minősítéshez szükséges dokumentumok, melyek a Főoldal alján lévő boxban (MAVAMSZ logóra kattintva léphet oda vissza) Nyomtatványok címszó alatt is megtalálhatóak egyenként:
1.
FIVA minősítésre jelentkezési lap (előzetesen, géppel kitöltve, emailen a MAVAMSZ irodába kérjük eljuttatni)
A MUZEÁLIS MINŐSÍTŐ BIZOTTSÁG SZABÁLYZATA a járművek muzeális minősítéséről
A Muzeális Minősítő Bizottság (a továbbiakban: MMB) a járművek muzeális jellegének megállapítását – a közúti járművek műszaki megvizsgálásáról szóló, többször módosított 5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet (a továbbiakban: ER.) 19/A § (12) bekezdésében meghatározott jogkörében, a gazdasági és közlekedési miniszter, továbbá a belügyminiszter jóváhagyásával kiadott – alábbi szabályzatban foglaltak szerint végzi.
Muzeális jellegű járművek minősítésének időpontjai 2024:
kedvezményének változása 2011. július 1-től
A Magyar Veteránautós és Motoros Szövetség tájékoztatja tagságát, valamint minden érdekeltet, hogy a 2011. március 26-án megtartott Közgyűlés módosított a járművek FIVA minősítés kedvezményeinek rendszerét.
2011. július 1-től a FIVA minősítés mindenkori díjából a MAVAMSZ tagság alapján évente 10-10 % kedvezmény illeti meg a tagszervezeti tagot, aki folyamatos tagságát visszamenőleg igazolja, vagy visszamenőleges igazolás hiányában azt előre megváltja.
Tekintettel arra, hogy a kedvezmény maximális összege a FIVA minősítés díjának 50 %-áig terjedhet, a minősítés időpontjától számítottan maximum 5 éves folyamatos tagsági viszony vehető figyelembe.
A kedvezményes rendszer alapján egy éves tagsági viszony 10%, kettő éves 20%, három éves 30%, négy éves 40% és öt éves tagsági viszony 50% kedvezményt biztosít.
Az átalakított kedvezmény-rendszerrel a MAVAMSZ közgyűlése azt kívánta biztosítani, hogy a Szövetség mellett hosszabb távon elkötelezettséget vállalók részesüljenek növekvő mértékű kedvezményben.
Budapest, 2011.06.15.
Elnök
Főtitkár
A honlapunkon feltüntetett mentességek jogszabályi hivatkozási alapját az alábbiakban jelöljük meg:
A gépjárműadóról szóló 1991. évi LXXXII. törvény 1.§ (2) bekezdés.
“1. § * (1) A magyar hatósági rendszámtáblával ellátott gépjármű, pótkocsi, valamint Magyarország területén közlekedő, külföldön nyilvántartott tehergépjármű (a továbbiakban együtt: gépjármű) után gépjárműadót, míg a nem kizárólag magánhasználatú személygépkocsi után – a gépjárműadó fizetési kötelezettségtől függetlenül – a IV. fejezet szerinti adót (cégautóadó) kell fizetni.
(2) E törvény hatálya nem terjed ki a magyar hatósági rendszámtáblával ellátott mezőgazdasági vontatóra, a lassú járműre és a lassú jármű pótkocsijára, a négykerekű segédmotoros kerékpárra, a külön jogszabály szerinti „méhesházas” gépjárműre, a munkagépre, a CD, a CK, a DT, az OT és a Z betűjelű rendszámtáblával ellátott gépjárműre, valamint a külföldön nyilvántartott tehergépjárművek közül azokra, amelyek az Európai Unió valamely tagállamában vannak nyilvántartva.”
2003. évi CX. tv. 12.§ e) pont.
„e) muzeális jellegű gépjármű forgalomba helyezése esetén.”
267/2004. (IX.23.) Korm. rend. 1. § (2) bek. b) pont
„b) a környezet veszélyeztetése nélkül tartott muzeális jellegű”
326/2011. (XII.28.) Korm. rend. 52. § (8) bek.
„(8) A muzeális jellegű járművekkel kapcsolatos közlekedési igazgatási eljáráshoz, továbbá a négykerekű segédmotoros kerékpárok első magyarországi forgalomba helyezésére irányuló közlekedési igazgatási eljáráshoz az előzetes eredetiségvizsgálatot nem kell elvégezni.”
326/2011 (XII.28) Korm. rend. 109. § (4) bek.
„(4) * A jármű átmeneti időszakra történő kivonása a kérelem közlekedési igazgatási hatósághoz érkezése, az eltulajdonítás bejelentése, illetve a külföldi hatóság nyilvántartásba vétele napjától számított öt év.”
5/1990. (IV.12.) KöHÉM rend. 11. § (3) bek. e) pont
„e) * „OT” betűjelű különleges rendszámmal üzemeltetett muzeális jellegű jármű, valamint a T1, T1a, T2, T2a, T3, T3a, T4 és T4a járműkategóriába tartozó mezőgazdasági vontató és a kizárólag e járműkategóriákba tartozó mezőgazdasági vontatóval vagy lassú járművel vontatható pótkocsi esetében öt évben”
5/1990 KöHÉM rend. 9.§ (3) bek. d) pont
„(3) * Jármű összeépítéssel történő létrehozása kizárólag az a)-f) pontokban meghatározott esetekben engedélyezhető:
d) a 19/A. §-ban meghatározott feltételeknek megfelelő muzeális jellegű jármű”
5/1990. KöHÉM rend. 19/A § (7) bek.
„(7) * A muzeális jellegű jármű összeépítési- és egyedi forgalomba helyezése engedélyezési eljárása, továbbá forgalomba helyezés előtti és időszakos vizsgálata során a jármű gyártási időpontja alapján meghatározott műszaki követelményeket kell alkalmazni.”
77/2009. (XII.15.) KHEM-IRM-KvVM rend. 1.§ (1) bek. a) pont
„a) * a magyar hatósági engedéllyel és jelzéssel ellátott, M1, M2, M3, N1, N2, N3 és T5 járműkategóriájú belső égésű motorral meghajtott vagy egyéb üzemű járművekre, a muzeális jellegű jármű, a motorkerékpár, a segédmotoros kerékpár, a T1-T4 járműkategóriába, és a kizárólag belföldön üzemeltetett T5 járműkategóriába tartozó mezőgazdasági vontató, az 1980. január 1. előtt első alkalommal forgalomba helyezett dízelmotorral szerelt jármű, a tiszta elektromos üzemű jármű, valamint a lassú jármű kivételével”
5/1990. KöHÉM rend. 19/A § (12) bek. d) pont
továbbá az MMB minősítési szabályzata IV. fejezet