FIVA budapesti Közgyűlése

 

A FIVA budapesti Közgyűlése


2014-ben, 10 év után immáron másodjára, Budapesten tartotta évi rendes közgyűlését a FIVA, a muzeális járművek gyűjtőinek nemzetközi szövetsége. A MAVAMSZ meghívásának eleget téve és a magyar tagszervezet munkájának elismeréseképpen a szokásos 100 vendég helyett 170 résztvevő volt kíváncsi az új Elnök, Patrick Rollet vezetése alatt megújuló szervezeti eredményekre, és a vendéglátó országra. A várakozásoktól nem is maradt el az eredmény. Parázs viták hevében kovácsolódott ki a világszervezet nyitottságot meghirdető új irányvonala, amely részesévé kívánja tenni a muzeális járművek különböző területen működő szervezeteit a FIVA nemzetközi karakteréből adódó előnyöknek. A tavaly megválasztott Elnök mozgalmas évet tudhat maga mögött, melynek fejleményeiről részletes beszámolót adott, és amelynek fő iránya a nyitás a rendezvényszervezők, az alkatrész gyártók, a kereskedők és non-profit szervezetek, szakember képzők, média, az egyetemek és múzeumok felé. A FIVA valóban muzeális járműveket megőrző világszervezetként kíván fellépni a jövőben.
Az Elnök szorgos előkészületekről adott számot az UNESCO-val történő kapcsolatfelvétel ügyében és sok egyéb, a szervezet szakmaiságát és professzionális jellegét erősítő intézkedések terén.

Ennek a nyitottságnak a jegyében került megrendezésre pénteken este a FIVA történetében először külső szervezetek részvételével egy konferencia, Melynek a budafoki Álomautó Múzeum adott otthont.

Álomautó1  DSC_0070.JPG  DSC_0056.JPG

A FIVA delegátusok képet kaptak a magyar járműgyártás történetéről, a hazai múzeumi kultúráról és az Európában élen járó kreatív ipari kezdeményezésekről, egyben a hazai média, valamint a megjelent kiváló múzeumi és egyetemi szakemberek első kézből származó információkból ismerkedhettek meg a FIVA restaurálási és értékmegőrzési elveivel. A konferenciát követő kiállítás és vacsora újszerű környezetével varázsolta el a résztvevőket.
A Közgyűlés számos korszakos intézkedést hozott. Elfogadta az új szellemiséget tükröző Műszaki Szabályzatot, amely az eddigi kategorizálás helyett a járművek leírására helyezi a hangsúlyt és számos, az eddigi gyakorlatban kikristályosodott tapasztalatot ültet át a Szabályzat szövegébe. A jogalkotást figyelemmel kísérő bizottság is eredményesen zárta az évet. Sikerült elkészíteni egy újabb Európát átfogó felmérést a muzeális járművek gyűjtőiről, amely méltó folytatása a 2005-ben már elvégzett felmérésnek, és amely a politikusok számára is kézzelfogható tényekkel szolgált a mozgalom hatásáról. A mostani felmérés még alaposabb, szakmailag megalapozott és tükrözi a korábbi trendeket, nevezetesen, hogy a mozgalom Európában a háttériparon, és kapcsolódó szakmákon keresztül akkora éves forgalmat generál, mint egy kisebb ország bruttó nemzeti összterméke, miközben a muzeális járművek száma az összes járművek számának egy tized százalékát sem éri el.

A Közgyűlés nyugodt lelkiismerettel szavazta meg az előző évi számadást és jövő évi költségvetést, minthogy mostantól ezeket az anyagokat a nemzetközi könyvelő és könyvvizsgáló cég, a Deloitte felügyelete alatt készítik el. A Közgyűlés a szokásos szavazási izgalmak közepette megválasztotta leköszönő tisztségviselői utódait is, így Alelnöknek választotta az ADAC Oldtimer Szekció jelöltjét, prof. dr. Mario Theissen-t, aki civilben a BMW kutatási igazgatója és egyetemi tanár, továbbá a Közgyűlés stratégiai igazgatónak választotta Tony Davis-t, korábbi háttéripari igazgatót, kulturális igazgatónak választotta a korábbi Alelnököt, az olasz szövetség elnökét, Roberto Loi-t és megerősítette tisztségében további 3 évre a Motoros Bizottság elnökét, az olasz Palmino Polit. Őszinte örömünkre Tomcsányi László a Rendezvénybizottság alelnökévé lépett elő. 

A MAVAMSZ számtalan köszönő szót kapott a résztvevőktől és őszinte lelkesedést tapasztalt a vendégeknél, akik egyhangúlag elismeréssel nyilatkoztak a frappáns szervezésről, a színes programokról. A résztvevők csodálattal adóztak a csütörtök esti Erkel színházbeli Carmen előadásnak, no és nem mellékesen a szállításokról gondoskodó veterán Ikarusz buszoknak, melyeket ingyenesen bocsátott rendelkezésre Németh László, Szlovák Zsolt és a Lanta Kft.

                             DSCN7622.jpg   101_6037.JPG

A szombat esti gálavacsora formabontó jellege nem marad kevésbé emlékezetes hála a Gödöllői Egyetem lelkes oktatóinak, dr. Bárfai Zoltán dékán-helyettesnek, dr. Hentz Károly igazgatónak és diákjaiknak, valamint hihetetlen gazdag gyűjteményüknek. Jól illeszkedett a hely szelleméhez a Maróti-féle motortörténeti kiállítás, Szabó Tamás közkedvelt feles motorjával és P12-ével, Keresztes József Csepeljével és Pannijával kiegészítve, valamint a magyar haszonjármű-bemutató, melynek darabjait Szlovák Zsolt, Fodor Ákos, Wamser János és Virsinger József biztosították.

Godollo (17).jpg   Godollo (19).jpg  Godollo (13).jpg        

DSC_0253.JPG   DSC_0248.JPG  DSC_0418.JPG

 A sikeres Közgyűlés lebonyolításában számos lelkes önkéntes segédkezett, akik nélkül nem járt volna ilyen eredménnyel ez az embert próbáló vállalkozás. A nemzetközi közösség elégedetten állapíthatta meg, hogy a MAVAMSZ társadalmi hátterében sok segítő kézre és lelkes szívre számíthat.

 

A Közgyűlés lebonyolításához anyagi támogatást nyújtott:

Mercedes-Benz Hungária Kft.

Iharos És Goller Kft.

KeS Mustang Kft.

Nemzeti Kreatív Intézet

 

Köszönet MINDENKINEK!


MAVAMSZ Elnökség